Zájmové studium pro všechny

Akreditované studium MŠMT

Pravidelná cvičení čchi-kung

Individuálně

Informace

Studujte Tao ženy

Osmnáct cvičení / Liangong Shi Ba Fa

Sestava Liangong Shi Ba Fa nebo-li 18 strečových pozic, zdravotní čchi-kung pohybový, vhodné jako rehabilitační cvičení, pro ženy i muže každého věku.

 

Tento soubor vynikajících terapeutických cvičení pozitivně působí na zdraví, vede k omlazování buněk celého těla, stimuluje nervový systém i krevní oběh, posiluje imunitu, upravuje všechny funkce organismu, zvyšuje psychickou a fyzickou kondici. Je zaměřen na prevenci a léčbu bolestí šíje a ramen; bederní oblasti; nebo dolních končetin. Lékař a mistr Zhuang Ming ze Šhangaje vypracoval tento systém cvičení pro své pacienty v 60. letech. Vyučujeme 3 série po 6 ucelených cvicích, které působí na hlavu, krk a ramena; hrudník, solar a paže; pas, boky a nohy.

 

Názvy pozic a zdravotní účinky jednotlivých sekcí:

  • Sekce A - cvičení pro prevenci a léčen bolestí voblasti šíje a ramen

1. cvik "Otáčení krku:  úklony hlavou, otáčení hlavy do stran, kroužení hlavou"

2. cvik "Natahování luku doleva a doprava"

3. cvik "Zvedání paží"

4. cvik "Roztažení hrudníku"

5. cvik "Let paží"

6. cvik "Zvednutí železné paže nahoru"

 

  • Sekce B - Cvičení pro prevenci a léčení bolesti zad

7. cvik "Podepření nebe dvěma pažemi"

8. cvik "Otáčení trupu a natažení paže vpřed"

9. cvik "Kroužení v pase"

10. cvik  "Otevření paží do stran a úklon trupu vpřed"

11. cvik "Výpad do strany a vytlačení ruky"

12. cvik  "Předklon a dotek chodidel dlaněmi" 

 

  • Sekce C - Cvičení pro prevenci a léčení bolesti vkyčlích a nohou

13. cvik "Otáčení kolen doleva a doprava"

14. cvik "Ohýbání kolen a vytáčení trupu"

15. cvik  "Dřep a napnutí kolen"

16. cvik  "Zvednutí paže nahoru a držení druhé dlaně na koleni"

17. cvik  "Obejmutí kolene u hrudníku oběma pažemi"

18. cvik  "Chození na místě"

 

  • Sekce D - Léčení a prevence funkčních poruch vnitřních orgánů, závěrečná masáž

19. cvik  "Tření dlaní a jejich položení na oči, masáž obočí palcovou hranou ze středu do strany"

20. cvik "Masáž hlavy konečky prstů od čela přes temeno do zadu"

21. cvik  "Masáž uší, tření vnější a vnitřní strany ucha; brnkání uší; vytahování ušních lalůčků"

22. cvik  "Masáž hrudníku od krku k břichu"

23. cvik  "Masáž břicha kruhovými pohyby"

24. cvik  "Masáž ledvin, pasu a beder"

čchi-kung 

Pokyny pro cvičení.

Pravidelnost cvičení pěstuje sílu, vůli a vytrvalost, pomáhá pozitivně rozvíjet život na mnoha rovinách- osobní, zdravotní, partnerské, pracovní, finanční. Vědomé uvolnění  celého těla i mysli je pro nás cestou hlubokého léčení a sebepoznání.  


Kalendář akcí

Aktuality

  • 23.08.2017 BALI JE OSTROV VŮNÍ KVĚTŮ A KONTRASTŮ Chystáme již 6. netradiční cestu za hodnotami Bali a nás samotných, netradiční zážitky, netradiční poznání sebe sama. S možností prodloužení o relaxaci na krásných plážích ostrova Lombok.

  • 16.07.2017 ZDRAVÍ, OMLAZOVÁNÍ A MOUDROST- JAK TYTO CTNOSTI KULTIVOVAT? Podle starých taoistů patří praxe čchi-kung a taichi k nejmocnějšímu prostředkům k obnovení mladistvého vzhledu a dosažení osvícení. Slovo čchi znamená vitální energie, síla, dech.

  • 16.07.2017 HNĚV, SMUTEK NEBO STRACH VYČERPÁVAJÍ ENERGII. Pro uchování rovnováhy v organismu jsou velmi důležité emoce. Čínská medicína popisuje tři energetické zdroje, které lidské tělo využívá ke svému fungování. Od kvality jednotlivých zdrojů se pak odvíjí i kvalita zdraví tělesného a duševního.