Tai chi čchi-kung / meditace v pohybu

Výuka sestavy Tai chi čchi-kung neboli meditace v pohybu 18 forem Velkého předělu, taoistický čchi-kung vhodný pro ženy i muže.

 

Blahodárné účinky na lidské zdraví nabízí jedinečná sestava osmnácti pohybů zvaná Tai chi-čchi-kung - meditace v pohybu. Tato půvabná sestava ladných, plynulých a uvolněných pohybů vypráví příběh člověka o jeho cestě tady na zemi ústy bílého jeřába. Cvičení vedou k rozvoji těla, ducha a životní energie, vyrovnávají tok energie čchi v meridiánech, zpomalují procesy stárnutí a v neposlední řadě rozvíjí osobní potenciál každého jedince v rovině fyzické, mentální i duchovní. Celá sestava pak podporuje samoléčebné procesy našeho organismu i jeho spirituální rozvoj. Tato meditace v pohybu je  výbornou přípravou na taichi. 

Staří taoisté měřili svůj život nikoliv na roky, ale na kvalitu dechu, údery srdce (a pokud se jedná o muže, počet ejakulací). Proto se snažili zpomalit tempo života, aby si prodloužili jeho délku, vyhýbali se extrémním emocím a denně cvičili čchi-kung. Jedním z nejúžasnějších případů dlouhověkosti je čínský bylinkář a taoista Li Ťing-jüan, který se prý dožil 256 let (1677- 1933).

 

 Názvy  jednotlivých pozic:

  • 1.cvik "Mořská vlna"
  • 2.cvik "Rostlina na hladině"
  • 3.cvik "Hlazení oblak"
  • 4.cvik "Roztahování aury"
  • 5.cvik  "Opička"
  • 6.cvik  "Veslování"
  • 7.cvik  "Nabírání míčku"
  • 8.cvik  "Uchopení balonu"
  • 9.cvik  "Přesouvání rukou"
  • 10.cvik "Údery dlaní"
  • 11.cvik  "Moře-nebe"
  • 12.cvik  "Vlny"
  • 13.cvik  "Vánek"
  • 14.cvik " Údery pěstí"
  • 15.cvik  "Orel"
  • 16.cvik  "Kruhy"
  • 17.cvik  "Driblování"
  • 18.cvik  "Zklidnění čchi"

čchi-kung 

Pokyny pro cvičení.

Pravidelnost cvičení pěstuje sílu, vůli a vytrvalost, pomáhá pozitivně rozvíjet život na mnoha rovinách- osobní, zdravotní, partnerské, pracovní, finanční. Vědomé uvolnění  celého těla i mysli je pro nás cestou hlubokého léčení a sebepoznání.